Zvýšenie bezpečnosti cestujúcich verejnej osobnej dopravy v Banskej Bystrici
- Kód
- 302010AIU4
- Stav
- Zrealizované
- Dátum do
- 31. októbra 2022
- Kód výzvy
- IROP-PO1-SC121-2019-48
- Špecifický cieľ
- 1.2.1: Zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy
Cieľ projektu:
je zvýšenie atraktivity verejnej osobnej dopravy rekonštrukciou, modernizáciou a výstavbou zastávok verejnej osobnej dopravy (ďalej „VOD“), čo bude dosiahnuté prostredníctvom aktivity „Rekonštrukcia a modernizácia integrovaných zastávok subsystémov VOD“.
Predmet projektu:
Projekt pozostáva z rekonštrukcie a modernizácie deviatich integrovaných zastávok subsystémov verejnej osobnej dopravy (združené zastávky cestnej, trolejbusovej a regionálnej dopravy):
- Rooseveltova nemocnica, smer mesto,
- Partizánska cesta, Mýto, smer Šalková,
- Tajovského park, smer mesto,
- Rudohorská, dolná, smer mesto,
- Rudohorská, horná, smer mesto,
- Partizánska cesta, SVP, smer Šalková,
- Partizánska cesta, Mýto, smer mesto,
- Úsvit, smer Fončorda,
- Lazovná, smer mesto
Predmetom projektu bude prekládka a vybudovanie chodníka (povrch dlažba), vybudovanie betónového zastávkového pruhu v min. dĺžke 40 m, príprava na umiestnenie chráničiek na označníky, umiestnenie chráničiek na elektrickú energiu prípadne optické káble, vybudovanie prístrešku a pod.
Východisková situácia:
Na riešených zastávkach neexistujú zastávkové pruhy, v dôsledku čoho stoja na zastávke vozidlá VOD priamo v jazdnom pruhu dvojpruhovej obojsmernej miestnej komunikácie a ohrozená je bezpečnosť cestujúcich a chodcov. Dochádza tak v priestore a blízkom okolí autobusovej zastávky k vzniku dopravných kolízií.
Vplyvom častého zastavovania a rozjazdu ťažkých vozidiel VOD dochádza v mieste zastávky k poškodeniam vozovky, zhoršeniu stavebno-technického stavu miestnej komunikácie a tým aj k zníženiu bezpečnosti cestnej premávky a k zníženiu komfortu jazdy cestujúcich vo vozidlách VOD aj ostatných účastníkov cestnej premávky. V mieste zastávky dochádza k riziku nežiadúceho/neprimeraného opotrebenia až poškodenia vozidiel VOD. Výškový rozdiel komunikácie pre peších a vozovky v mieste zastávky nezohľadňuje potreby bezbariérového nástupu cestujúcich do nízkopodlažných vozidiel VOD ani bezbariérového prístupu peších na samotnú zastávku.