Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica
- Kód
- 302011J674
- Stav
- Zrealizované
- Dátum od
- 26. januára 2021
- Dátum do
- 30. decembra 2022
- Kód výzvy
- IROP-PO1-SC121-2016-9
Kód ITMS projektu: 302011J674
Špecifický cieľ IROP: 1.2.1 Zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti verejnej osobnej dopravy.
Obdobie realizácie hlavných aktivít projektu: 01/2021 – 12/2022
Schválený príspevok NFP: 364 800,00 EUR
OZNAM: strategický dokument – Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica
Finálna verzia vypracovaného strategického dokumentu spolu s prislúchajúcimi prílohami si môžete pozrieť a stiahnuť tu : Dokumenty
OZNAM: Rozhodnutie o posudzovaní vplyvov na životné prostredie
Dňa 19.12.2022 Okresný úrad Banská Bystrica, odbor starostlivosti o životné prostredie ako príslušný orgán štátnej správy podľa § 5 ods. 1 zákona č. 525/2003 Z. z. o štátnej správe starostlivosti o životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, v súlade s § 3 ods.1 zákona č. 180/2013 Z. z. o organizácii miestnej štátnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ako príslušný orgán štátnej správy na úseku posudzovania vplyvov na životné prostredie podľa § 56 písm. b) zákona č. 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie v znení neskorších predpisov podľa § 5 ods. 3 zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov vydal rozhodnutie na základe predloženého oznámenia o strategickom dokumente: „Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica“. Podľa vydaného rozhodnutia boli zapracované pripomienky do finálnej verzii strategického dokumentu.
OZNAM: Verejné pripomienkovanie analytickej a návrhovej časti strategického dokumentu Plánu udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica – termín do 4.9.2022
Mesto Banská Bystrica sprístupnilo na verejné pripomienkovanie analytickú a návrhovú časť strategického dokumentu Plánu udržateľnosti funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica, aby sa k tomuto návrhu mohli vyjadriť všetky stavovské organizácie, odborná verejnosť a ostatné subjekty, ktoré sa venujú dotknutej problematike. Súčasne k predloženému návrhu sa mohli vyjadriť aj obyvatelia funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica.
Pripomienky k dokumentom mohli byť zaslané formou vyplnenia dole uvedených formulárov:
- Online pripomienkový formulár. (Tento formulár slúžil na pripomienkovanie strategického dokumentu Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica a najmä jeho návrhovej časti (ciele, strategické opatrenia a pod.). Neslúži na riešenie pripomienok ako napr. zle urobený chodník, diere vo vozovke a pod.) Pripomienkovať sa mohlo do 4.9.2022!
- Excel súbor – formulár (ktorý zašlete na adresu marian.gogola@uniza.sk)
OZNAM:
Plán udržateľnej mestskej mobility je strategický plán, ktorý má pomôcť danému mestu alebo oblasti naplánovať opatrenia, ktoré povedú k udržateľnej mobilite.
Spracovateľom dokumentu Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica (PUMBB) je Žilinská univerzita v Žiline. Viac informácií o projekte.
Funkčné územie je definované mestom Banská Bystrica a obcami: Badín, Dolný Harmanec, Harmanec, Horné Pršany, Hronsek, Kordíky, Králiky, Kynceľová, Malachov, Nemce, Riečka, Selce, Slovenská Ľupča, Tajov, Špania Dolina a Vlkanová.
Celý proces vypracovania Plánu udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica pozostáva z 3 hlavných etáp:
1. etapa. Analytická časť pozostáva z :
- analýzy súčasného stavu jednotlivých druhov dopravy
- dopravných prieskumov,
- identifikácie problematických oblastí,
- vytvorenia dopravného modelu a prognózy vývoja výhľadového stavu
2. etapa. Návrhová časť obsahuje:
- ciele a oblasti zmien,
- návrh opatrení vedúcich k udržateľnej mobilite.
3. etapa pozostáva zo spracovania Strategického environmentálneho posúdenia (SEA) a stanovenia Plánu implementácie a monitoringu Plánu udržateľnej mobility;
Časový harmonogram spracovania je naplánovaný na dva roky, teda 2021-22. Mierne ho ovplyvnila pandémia COVID19, kedy nemohli byť zrealizované kroky,tak ako boli naplánované.